Hogy mi a jóféle csikós tokány titka? Azt hiszem a megfelelő füstölt szalonna. Na és persze a tökéletes szaft. Adott mindkettő, tessék előkapni a lábasokat!

Kiskoromban mindig is vágytam arra, hogy olyan szaft legyen a tésztán, amit itt-ott a tévében, más tányérján vagy szakácskönyvekben láttam. Úgy gondoltam, hogy azt művészet lehet elkészíteni. Aztán persze kiderült, hogy mégsem. Az alábbi tokányon a számomra tökéletes szaft díszeleg.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A hozzávalók:

Vegyünk 1 kg szép sertéscombot, füstölt szalonnát és vöröshagymát. Ezenkívül kell még só, bors, majoránna, tejföl, liszt, pici csípős paprika, és egy leheletnyi pirospaprika.

A húst csíkokra vágom, a hagymát pedig a felkockázott füstölt szalonnával megpirítom. A húst hozzáadom, és egy ideig pörkölöm. Ha minden jól megy, a hús enged ki annyi húslevet, hogy nem is kell vizet hozzáöntenem. Ízesítem a borssal, majorannával és az erős paprikával, majd fedő alatt puhára főzöm.

Közben ízlés szerint tésztát/nokedlit/krumplit készítek hozzá. Egy félpohár tejfölt kevés liszttel kikavarok és nagyon kevés pirospaprikát szórok még bele. A hús levéből pár kanállal a habaráshoz teszek és simára kavarom azt. Ha a husi már puha, a habarást szép lassan hozzáöntöm és még kb. 10-15 percig főzöm.

Nem hiányozhat mellőle a savanyú uborka, de káposztával töltött paprikával is mennyei! Azt hiszem, ennyi bókot ételért még nem kaptam. Nagyon hálás vagyok neked, csikós tokány!

A bejegyzés trackback címe:

https://fahejaspate.blog.hu/api/trackback/id/tr182421397

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása