Ma egy kis sós nasira vágytam, olyan rég sütöttem már  valami újat a sláger káposztás pogácsán kívül. Szétnéztem hát a hűtő tájékán, és mivel ott lapult egy fél üveg olivabogyó, no meg sonkát is találtam, hamar összeállt a recept: sörkifliket csinálok. Azért a biztonsági tartalékról is gondoskodtam, ha ez a variáció nem ízlene, és gyorsan reszeltem egy kis trappistát.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A hozzávalók:

60-65 dkg liszt

2 tojás sárgája

1 kis pohár kefír

2 evőkanál tejföl

1 dl olaj (a tésztába)

15 dkg margarin

ízlés szerint sonka és olivabogyó összeaprítva, ehhez kevés olaj

1 tojás a kenéshez

és mivel gyorsan szerettem volna végezni: expressz élesztő (hupsz!)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A sonkát és az olivabogyót kevés olajon 5 percig pirítottam, majd miután kicsit hűlt, a készülő tésztába gyúrtam. A tészta összeállítása után az adagot 1/3-2/3 arányban elvágtam, majd ezekből kisebb darabokat vettem. Lisztezett deszkán a kisebb darabokat gombóccá formáltam, majd vékony köralakra nyújtottam őket. 8 egyenlő részre (háromszögekre) vágtam a köröket, és a nyolcadokat kívülről befelé kifli formájúvá tekertem. A sajtos változat közepébe egy kevés margarint is tettem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egy vajazott-lisztezett tepsin szépen egymás mellé sorakoztattam őket, megkentem a felvert tojással, a nem sonkás változat kapott egy kis reszelt sajtot is. Adagonként kb. 25 perc alatt pirosra sültek.

A bejegyzés trackback címe:

https://fahejaspate.blog.hu/api/trackback/id/tr622579715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása