A szombati ebéd olyan szép színesre sikerült. Ezt csak most vettem észre, hogy csinosítgattam a dokumentált képeket.

 

A leves sárgarépa-krémleves volt, ami már magában is szemet gyönyörködtető. 4 közepes répát felkarikáztam, majd egy cikk fokhagymával, sóval ízesítve puhára főztem. Ekkor egy szem krumplit felkockázva hozzáadtam, majd ha már ez is megfőtt, botmixerrel összetörtem. További fűszerekkel emeltem ki a répa ízét: kakukkfüvet és szerecsendiót választottam a fűszeres kosárból.

Egy kevés tejfölből és tejből habarást készítettem, azt egy pár kanál meleg levessel felhigítottam, majd szűrőn keresztül hozzáadtam a leveshez. Még jó 10 percig főztem és kész is lett.

 

A főétel az egyik kedvenc főzelékem, a zöldborsófőzelék volt stefánia vagdalttal.

A borsót még a nyáron kaptam otthonról, ugyanis anyukám minden évben gondosan nevelget jó néhány tövet. Mondanom sem kell, az íze olyan édes és pompás, hogy össze sem hasonlítható a bolti mirelitek ízével. Miután kevés sóval, cukorral és épp annyi vízzel, hogy elfedje, puhára főztem a borsót, ehhez tejfölös-lisztes-tejes habarást adtam, és még addig főztem, amíg kellőképp be nem sűrűsödött a főzelék.

A fasírthoz 60 dkg sertés darált húst vettem, amihez 1 tojást ütöttem, 1 fél áztatott zsömlét és apróra vágott vöröshagymát tettem, majd a szánk íze szerint sóval, borssal és őrölt paprikával szórtam meg. Közben 2 tojást keményre főztem. A tepsiben úgymond megágyaztam a tojásoknak, melyek így egy sor fasírt-alapra kerültek, majd bevontam őket a maradék húsmasszával. Kevés olajat és vizet öntöttem alá, és alufóliával lefedve 25 percig, anélkül még 30 percig sütöttem 180-200 fokon, vigyázva, hogy nehogy megégjen.

Bár nem volt tudatos, szerintem igazán vidám ebédet sikerült összeállítani. A desszert aznap a ropogós fonott kalács volt, finom házi sárgabarack lekvárral. Már csak az hiányzik a teljes színkavalkádhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://fahejaspate.blog.hu/api/trackback/id/tr632608580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása